royalcashflow játékosított költségnyilvántartó logó

Mindent az aktivitás pontokról

Szerző: | 2018. Már. 18.

Szeretnéd tudni, hogyan számolódnak az aktivitás pontok? Vagy még azt sem tudod mik azok? Akármelyik csoportba is tartozol, olvass tovább, mert most minden kiderül. Felfedem az igazságot, megtudhatod, milyen elvek mentén épült fel a szoftver, és hogy miképp segít Neked ez a kiadások vezetésében.

De mielőtt fény derül a titokra, kezdjük az elején, nézzük meg, mik is azok az aktivitás pontok és miért tartalmaz ilyen funkciót egy költségnyilvántartó szoftver.

(Ez egy hosszú leírás lesz, de megéri végigolvasni, meglepetés vár a végén) 🙂

játékosított költségnyilvántartó bejegyzés nyitóképe

Mik azok az aktivitás pontok?

Az aktivitás pontokat a szoftver aktív és rendszeres használata után kapod. Minél többször használod az alkalmazást, annál több pontot kapsz, és annál magasabbra jutsz a RoyalCashflow ranglétráján.

A rangok tükrözik kitartásod, ugyanis az idő múltával egyre nehezebb azokat megszerezni. Minél több pontod van, annál biztosabb lehetsz benne, hogy kifejlesztettél magadban egy sikeres szokást, a költségnyilvántartást.

Miért lehet pontokat gyűjteni?

Az alkalmazás indulása utáni időkben feltűnt, habár sokan regisztrálnak a rendszerbe, egy idő után egyre többen hagyják abba költségeik követését.

Mi lehet ennek az oka?

Nos, van aki elfelejti, van aki megunja, és van, akinek nincs rá ideje. Úgy tűnik, hogy háztartási naplót vezetni nyűg, időigényes, és kitartást igényel.

Pedig a sikeres, jómódú emberek tisztában vannak a pénzügyeikkel. Mi lehet az ő titkuk? Albert E.N. Gray nagyon jól megfogalmazta:

“A gazdag és sikeres emberek olyan szokásokat alakítottak ki maguknak, amelyeket a szegények, a nagy többség nem szeret megcsinálni. Ők sem szeretik megcsinálni. De szokásokká alakították.”

Igen, költségeid vezetését szokássá kell alakítanod ahhoz, hogy ne hagyd abba néhány héten belül. Ez bizony kitartást igényel, de így van ez mindennel, amibe újonnan belevágunk. Az újévi fogadalmak is azért buknak el gyorsan, mert nem alakítunk ki belőlük szokásokat. Ahhoz, hogy sikeres ember legyél, olyan szokásokat kell felvenned, melyek közelebb visznek céljaidhoz. Ha van pénzügyi célod, akkor költségeid vezetésével közelebb kerülsz hozzá. Az aktivitási pontok gyűjtése ebben segít Neked. Segít, hogy rutinná váljon a kiadáskövetés.

“Na jó, de hogyan? “- kérdezheted.

Hogy erre választ kapj, vizsgáljuk meg az alábbi kérdést:

Hogyan alakíthatsz ki egy új szokást?

A válasz két szó: önfegyelemmel és motivációval

Önfegyelem

Úgy tartják, ahhoz, hogy valami szokássá váljon, harminc napon át folyamatosan csinálni kell. Ezzel a módszerrel az egyszerű tevékenységeket tudjuk szokássá tenni, melyet nem kell megtanulni.

Próbáld ki ezt a módszert! Lépj be a RoyalCashflow-ba 30 napon keresztül minden nap és rögzítsd kiadásaid! Akkor is lépj be, ha adott nap nem volt kiadásod! Némi önfegyelem kell hozzá semmi más.

Tipp: Csatlakozz a 30 napos kihívás Facebook csoporthoz, melyet pont azért hoztak létre, hogy segítsen egy új szokást 30 nap alatt felvenned.  

 

Motiváció

Kétféle motiváció indíthatja el a változást az életedben. Egyik a belülről jövő motiváció, mikor céljaid megvalósítása érdekében belülről motiválod önmagad.

Ehhez kell egy cél.  

Egy olyan égő vággyal akart cél, amiért hajlandó vagy elindulni, és legyőzni az akadályokat, legfőképp saját magadat.

A másikféle motiváció valamilyen külső hatás miatt keletkezik, amikor is már akkora gond van az életed adott területén, hogy nem bírod tovább. Addig nem lépsz, amíg nem fáj eléggé. De ha már igen, akkor kilépsz a komfortzónádból, például új munkahelyet keresel, vagy edzeni kezdesz a párod “megjegyzései” miatt. Ha elindulsz a változás felé vezető úton, idővel a külső motiváció belső motivációvá alakul.

Ez utóbbi mondat a lényeg, nagyon fontos, olvasd hát el még egyszer:

Idővel a külső motiváció belső motivációvá alakul!

Wow, de jó is lenne, ha találnánk egy olyan eszközt, mely arra sarkallna Téged, hogy rendszeresen vezesd kiadásaid. Ez egyrészt a rendszerességnek köszönhetően segítene a szokás kialakításában, valamint mivel elkezded megtapasztalni a pénzügyeidben bekövetkező pozitív változásokat, közelebb vinne a belső motivációd megtalálásához is. A jó hír, hogy létezik ilyen eszköz!

Hallottál-e már a gamifikációról, vagy másképp fogalmazva a játékosításról?

Gamifikáció, mint motivációs eszköz

A gamifikáció lényege, hogy játékelemeket (pontgyűjtés, jelvények, ranglétra) használunk nem-játék környezetben, hogy a felhasználó viselkedése pozitív irányban változzon. Az ember szeret játszani, és a játékosítás a versengés, az eredmények, a státuszok, az önkifejezés iránt rejlő vágyakat aknázza ki. Kulcsstratégiája, hogy a feladatok megvalósítása utáni jutalmakat ad.

Jéé, erről eszembe jut, hogy pont ugyanezt csinálták velem az iskolában is, még elsős koromban. A jó teljesítményért nyomdával jutalmaztak. Még azért is nyomda járt, ha az elsők között öltöztem át tesi órára. Amikor összegyűjtöttem 20 nyomdát, akkor kaptam egy nagy nyomdát a falon található nyomdagyűjtőre. Az volt az eredményjelző. A legügyesebbnek volt a legtöbb nyomdája a falon… Hát igen, a játékosítás már régóta jelen van, és egyre elterjedtebb.

A különböző alkalmazások, szoftverek is előszeretettel használják a játékosítást. Ismered-e például a Waze közösségi navigációt? Ott is pontokat gyűjthetsz vezetés közben. A Duolingo nyelvtanító applikációban nyelvtanulás közben szerezhetsz jelvényeket. Még a Linkedin is tartalmaz gamifikációs elemet, profilod kitöltésénél található folyamatsáv formájában.

Nos ezek után büszkén írom le, hogy…

a RoyalCashflow Magyarországon elsőként vezette be a játékosítást költségnyilvántartó szoftverben!

Az alkalmazásban található aktivitás pontok gyűjtése már a gamifikáció eszköze. Minél többször lépsz be és használod a RoyalCashflow-t, annál több pontot kapsz. Minél több pontod van, annál magasabbra lépsz a ranglétrán és annál több funkciót használhatsz.
A RoyalCashflow tehát a gamifikáció eszközével próbál Téged motiválni, hogy szokássá alakítsd a költségnyilvántartást, és eközben megtaláld a belső motivációd is.

Rangok és jutalmak

Ismerd meg a RoyalCashflow ranglétráját! Az alábbi táblázat mutatja meg Neked az elérhető rangok listáját, illetve a rang eléréséhez szükséges pontszámot.

játékosított ranglista

Rangok jutalmai

Az egyes rangok elérésével az alábbi plusz funkciókhoz jutsz hozzá:

  • Kiscserkész rang: Bővített mód
  • Vándor rang:
    • Új tranzakció létrehozása másolással
    • Napi vagyonmérleg kimutatás
  • Harcos rang:
    • Tranzakciók csoportos létrehozása
    • Tranzakció bontása
  • Rendíthetetlen rang:
    • Teendők kezelése
    • Adattár
  • Bölcs rang:
    • Fizetendő számlák kezelése
  • Jedi mester rang:
    • Mérőórák és mérőállások kezelése
    • Időszakos vagyonmérleg kimutatás

Hogyan számolódnak a pontok?

Elérkeztünk a legizgalmasabb részhez. Végre megtudhatod, mi alapján kapod a pontokat.

A legfontosabb, amit tudnod kell, hogy a pontszámítás alapelve az igazságosság. Ez azt jelenti, hogy teljesen mindegy, hogy havonta százezer vagy egymillió forintot költesz, teljesen mindegy, hogy havi ötven vásárlásod van, vagy ezer, mindez nem számít. Csak egy dolog számít: hogy milyen sűrűn rögzíted kiadásaid.

A titok tehát a rendszerességben van. Azaz minél gyakrabban lépsz be az alkalmazásba, annál több pontot szerzel. (Ha egy napon belül többször belépsz, azért nem jár több pont.)

Mikor kapsz pontot?

Nézzük meg részletesen, hogy mely eseményekért mennyi pont jár:

  • Regisztráció: 50 pont
  • Belépés az alkalmazásba: 10 pont. Egy nap csak egyszer jár pont belépésért.
  • Tranzakció rögzítés: 20 pont. Egy nap csak egy tranzakció rögzítéséért jár pont.
  • Heti belépés bónusz: 90 pont. Ha egy héten legalább öt alkalommal belépsz, jár a heti belépés bónusz.
  • Havi belépés bónusz: 390 pont. Ha egy hónapban legalább húsz alkalommal belépsz, jár a havi bónusz.

Mennyi idő alatt éred el a Jedi szintet?

Az előzőek alapján nézzük meg, körülbelül mennyi idő elérni 0-ról a Jedi szintet, ha feltételezzük, hogy minden egyes nap belépsz az alkalmazásba.

Naponta 30 pont szerezhető bejelentkezéssel és tranzakció rögzítéssel. Ez egy hónapban 900 pont, ha 30 nappal számolunk.
Ezenfelül 4-szer jár a heti belépés bónusz, ez 360 pont és egyszer a havi belépés bónusz, ami 390 pont.
Ez összesen 1 650 pont. Ennyit szerezhetsz egy hónapban.

Szorozzuk meg 12-vel, és megkapjuk, mennyi pontot gyűjtesz egy év alatt. Ez 19 800 pont. Mivel csak 48 héttel számoltunk, ha hozzávesszük még a maradik 4 heti bónuszt, illetve a regisztráció során kapott 50 pontot, akkor látható, hogy körülbelül 1 évbe telik elérni a Jedi szintet!

Most lehet, hogy kicsit meghökkentél. Ugyan kinek van kedve egy évet várni, hogy hozzáférjen minden funkcióhoz? Megértelek, ezért ne ijedj meg, van egy jó hírem:

Nemcsak a szoftver használatával szerezhetsz pontokat!

Ugyan milyen játék az, amiben csak egy küldetés van? Igyekszünk mi is kiaknázni a játékosításban rejlő lehetőségeket, ezért bevezettük a mini küldetéseket. A mini küldetések olyan bónusz feladatok, melyek teljesítése opcionális ugyan, de elvégzéséért extra pontok járnak. Az extra pontok gyűjtése által hamarabb éred el a következő szintet, azaz hamarabb teljesíted a főküldetésed, és így hamarabb jutsz hozzá az adott szint által biztosított jutalomfunkciókhoz.

A mini küldetéseket a Játékközpontban a Küldetésed fülön találod. Itt láthatod a bónusz feladatok listáját, és az érte járó pontértékeket:

játékosított ranglista

Amint a képen láthatod, pontot szerzel például a Tudásbázis olvasásával is! Szinte minden Tudásbázis cikkben találsz egy gombot, melyre kattintva további extra bónuszpontokat szerezhetsz! Ennek az ismertetőnek az elolvasásáért is jár a bónuszpont.  A bónuszpontok megszerzéséhez kattints a kék gombra, majd azonosítsd a felhasználói fiókodat:

De nemcsak a tudásbázis olvasásért jár extra pont, hanem egyéb feladatok elvégzéséért is. Minden rang elérésnél újabb, változatos bónuszfeladatok jelennek meg. Érdemes figyelned a Tőlem érkező e-maileket és követned a Facebook oldalunkat, mert időnként megjelennek ajándékpontok, vagy nagy pontértékű játékok.

Az elmúlt évben például húsvéti játék keretében a szoftverben elrejtett húsvéti tojások megtalálásáért is járt extra pont.

 

A Játékközpont

Amennyiben az alkalmazásban, a felső sávban található pontszámodra kattintasz, megjelenik a Játékközpont ablak: 

játékosított ranglista

A Játékközpont felületén az alábbi funkciókkal találkozhatsz:

  • Áttekintés: Itt látod az aktuális pontszámod, rangod, illetve hogy még mennyi pontot kell gyűjtened a következő szint eléréséhez.
  • Küldetésed: Itt nézheted meg az elvégzendő, és a már elvégzett bónuszfeladatokat.
  • Jelvények: A szoftverben jelvényeket is szerezhetsz, melyek a kiemelkedő teljesítmények után járnak. Minden jelvényhez tartozik egy leírás, hogy mit kell teljesítened a feloldásához.
  • Ranglista: Itt látod, hogy az aktuális rangodhoz tartozó ranglistán hányadik helyen szerepelsz.
  • Globális ranglista: Itt az összesített helyezésed látod.

Azonnali hozzáférés a funkciókhoz

Ha úgy érzed, hogy az extra pontokkal együtt sem haladsz elég gyorsan, és inkább azonnal szeretnél hozzáférni minden funkcióhoz… nos, arra is van lehetőség:

Legyél JUMPER!

Hogyan tovább?

Ha most kezdted el használni az alkalmazást és nem rögzítettél még tranzakciókat, akkor először ismerd meg a szoftver felépítését az alábbi bejegyzés elolvasásával:

A RoyalCashflow felépítése

Ezt követően pedig rögzítsd az első kiadásod. Ehhez ebben a bejegyzésben találsz segítséget:

Hogyan rögzítsd az első kiadásod?

Konklúzió

Gratulálok, e leírás végére értél. Igyekeztem mindent beleírni az aktivitás pontokról. Összefoglalva az eddigieket, ha a lehető leggyorsabb szeretnéd elérni a Jedi szintet, az alábbiakat kell tenned:

  • Minden nap bejelentkezni az alkalmazásba
  • Olvasni a tudásbázist
  • Követni a Facebook oldalunkat
  • Figyelni az e-maileket
  • Teljesíteni a bónuszfeladatokat
  • …vagy legyél Jumper,  hogy hozzáférj mindenhez, azonnal.

A szerzőről

Kecskés Imre

RoyalCashflow alapító, fejlesztő

Célja, hogy segítsen Neked a pénzügyeid áttekintésében. Szabadidejében online marketinggel, pénzügyekkel, na és persze családjával, gyerekeivel foglalkozik.

További cikkek