27. Rendíthetetlen rang jutalma: Teendők és Adattár

szaggatott vonal
Szerző: Kecskés Imre
Szerző: Kecskés Imre

Célom, hogy segítsek Neked a pénzügyi tudatosságod fejlesztésében. Hiszem, hogy pénzügyileg tudatosan szabadabban élheted az életed.

Rendíthetetlen rang címer

5.500 ponttal megszerzed a Rendíthetetlen rangot és így négy új menüpont válik elérhetővé. Egyik a Teendők, melyben az elvégzendő feladataidat rögzítheted. A másik három funkciót összefoglaló nevükön Adattárnak nevezem.

Ebben a bejegyzésben ezekről a funkcókról lesz szó.

Rendíthetetlen rang borító

Rendíthetetlen rang elérése esetén az alábbi funkciók aktiválódnak:

1. Teendők

Veled előfordult már, hogy későn diktáltál be egy mérőóraállást, mert elfelejtetted?

Velem igen.😄

Többek között ezért jött létre a RoyalCashlfow-ban a Teendők funkció, hogy ne felejtsem el azokat az elintéznivalókat, melyek valamilyen módon kapcsolódnak a pénzügyeimhez.

Nyugodtan rögzítsd Te is a Teendők funkcióba, mikor kell bejelentened a mérőállást, és a rendszer figyelmeztet rá. De természetesen más feladataidat is rögzítheted ebben a funkcióban.

Feladatot rögzíteni a Kiegészítő funkciók/Teendők menüpontjában tudsz.

A teendők lista fölött a szokásos ikonokon kívül az alábbiakkal találkozhatsz:

  • Másolat gomb: segítségévél új teendőt rögzíthetsz egy meglévő teendő másolásával és átírásával.
  • Teljesítés gomb: Erre kattintva a kijelölt teendőt késznek jelölheted
  • Szűrő gomb: megnyomásával a részletes kereső nyílik le, aminek segítségével kereshetsz a régebbi teendők között.

Új teendő létrehozásához kattints az Új gombra, megjelenik a szerkesztőablak az alábbi mezőkkel:

  • Teendő: egy szöveges rész, ide írd, hogy mi a feladat
  • Határidő: meddig kell elvégezni az adott feladatot
  • Értesítés dátuma: itt azt a dátumot kell megadni, mely naptól kezdve szeretnéd, hogy a rendszer emlékeztessen a feladatra. Célszerű a határidőt megelőző 5-7 napot választani.
  • Leírás: bármilyen szöveges megjegyzés, amit még hozzá szeretnél írni

Mentésre kattintva megjelenik a feladat a listában.

Emlékeztető a feladatról

Amikor elérkezett a Teendőnél megadott értesítési dátum, a Teendő megjelenik az Áttekintés fülön a Figyelmeztetések ablakban.

Ez a doboz szolgál a szoftverben a figyelmeztetésekre. Ha ez a doboz megjelenik, akkor mindig figyelj oda rá, mert azt jelenti, hogy feladatot van!

Határidő lejárta előtt 3 nappal már pirossal jelenik meg a sor, jelezvén, hogy közeledik a határidő!

Figyelem: A figyelmeztetést csak akkor látod, ha belépsz a RoyalCashflow-ba, emailt nem küld a rendszer. Ha nem vezeted rendszeresen a kiadásaid, nem lépsz be az alkalmazásba, lemaradhatsz  a figyelmeztetésről!

A Figyelmeztetések ablakban, a sor végén találsz egy pipát. Fenti képen pirossal keretezve. Ha elvégezted a feladatot, kattints rá, így a teendőd késznek jelöli a rendszer és eltűnik a Figyelmeztetések ablakból.

Természetesen egy feladatot késznek jelölhetsz a Kiegészítő funkciók/Teendők listában is a pipa ikonra kattintva.

Ismétlődő teendők

Ha olyan a feladat, hogy adott időközönként ismétlődik, akkor két módon is rögzítheted az új feladatot:

  1. Jelöld ki a korábbi feladatod, nyomj rá a Másolás ikonra, és add meg az új határidőket. Ezzel létrejött egy új feladat.
  2. Ha nem szeretnél sok elvégzett feladatot a listában, akkor ne jelöld késznek, hanem csak módosítsd a határidőt és az értesítési dátumot, és az elvégzett feladatból máris emlékeztető vált a következő feladatra.

2. Okmányok - Hogyan kerülj el némi felesleges kiadást?

Pénzügyeid teljeskörű kontrollálásához célszerű olyan adatokat is figyelemmel kísérned, melyekre elsőre nem is gondolnál, pedig jelentős költségektől kimélhet meg. Ilyen adat például okmányaid lejárati dátuma. Képzeld csak el, ha nem te veszed észre, hogy lejárt a jogosítványod, hanem a Téged igazoltató rendőr. 😉

Célszerű tehát ezeket a lejárati dátumokat felrögzítened, és emlékeztetni magad a cseréjére még lejárat előtt.

Erre való az Okmányok funkció, melyet elérsz a Kiegészítő funkciók/Okmányok menüpont alatt.
Milyen okmányokat rögzíthetsz? Csupán néhány példa: személyi igazolvány, lakcímkártya, jogosítvány, forgalmi, autópálya matrica, TAJ kártya, adókártya, kedvezménykártyák, stb.

Okmány rögzítésekor az alábbi adatokat adhatod meg:

  • Megnevezés: először is adnod kell neki egy nevet, hogy milyen okmányról van szó.
  • Azonosító: az okmány egyedi azonosítója. Nem kötelező kitölteni! Azért jó, ha megadod, mert ha bármikor szükséged van rá és nincs nálad, akkor csak fellépsz ide az oldalra, és kiolvasod. (Az okmány azonosítóját az adatbázisban titkosítva tároljuk.)
  • Lejárati dátuma: ha megadod a lejárati dátumot, a rendszer egy hónappal a lejárat előtt, a Kezdőoldalon található Figyelmeztetések részben emlékeztet a megújításra.
  • Tulajdonos: családtagjaid közül ki kell választanod, hogy kié a rögzítendő okmány.
  • Leírás: egy tetszőleges leírást is rögzíthetsz az okmányhoz

Tipp: Nemcsak okmányokat, hanem egyéb olyan kártyákat is nyilvántarthatsz itt, melyeket nem tartasz mindig magadnál, de esetleg a számát, azonosítóját felírnád.

Lejáró okmányra való figyelmeztetés

Ha közeledik egy okmány lejárati ideje, az Áttekintés oldalon a Figyelmeztetések ablakban megjelenik a lejáratra vonatkozó üzenet. Ez a figyelmeztetés a lejárat előtt egy hónappal már megjelenik.

Figyelem: Ha nem lépsz be az alkalmazásba, nem rögzíted a kiadásaid, akkor ezt a figyelmeztetést sem fogod látni. Akkor hasznosak ezek a figyelmeztetések, ha kiadásaid is rendszeresen követed. Emailt a szoftver nem küld a lejáratról!

3. Kapcsolati tőke - Kit, milyen probléma esetén keress?

Ez a funkció azért kerül a RoyalCashflow-ba, hogy egy helyen rögzíthess minden személyt, vagy személynek névjegyét, aki valamilyen ügyben segíthet Neked. Ilyen lehet a villanyszerelő, gázszerelő, autószerelő, orvos, vagy bármilyen ezermester…🙂

De nem csak olyan személyt rögzíthetsz, aki “pénzt vesz ki a zsebedből”, hanem aki hozzásegíthet valamilyen munkához…

Természetesen az a jó, ha az itt felsorolt emberek elérhetőségét a telefonodban is rögzíted, ennek a funkciónak inkább az a célja, hogy egy helyen meglegyenek azon nem közeli ismerősök elérhetőségei, akiknek lehet a nevét sem tudod, csak például annyit, hogy “autószerelő”.

Kapcsolataidat a Kiegészítő funkciók/Kapcsolati tőke menüben tarthatod nyilván.

Rögzítésekor az alábbi adatokat adhatod meg:

  • Kapcsolat jellege: honnan ismered, miben tud neked segíteni az adott személy
  • Személy neve
  • Elérhetőségei: telefonszám, e-mail cím, megjegyzés. Bármi, amit fontosnak vélsz rögzíteni.

Az elérhetőséget az adatbázisban titkosítva tároljuk.

4. Jegyzetek - Öntapadós cetlik helyett is RoyalCashflow 🙂

A Jegyzetek funkció segítségével több kisebb, tetszőleges jegyzetet készíthetsz minden olyan dologról, amit fontosnak érzel.

A funkció azért került a szoftverbe, hogy a pénzügyeidhez kapcsolódó jegyzeteidet a szoftverben is rögzíthesd, mivel a pénzügyek teljeskörű kontrolláláshoz célszerű ezen adataidat egy helyen tárolni.

Néhány példa, milyen jegyzeteket célszerű rögzíteni a programban:

  • Mérőóra állások bejelentésének rendje (milyen honlapon, milyen fogyasztási azonosítókat kell használnod)
  •  Számlák fizetési módja (mit, mikor, hol szoktál fizetni)
  • Hogyan tiltsd le a bankkártyád
  • Mit, mennyit, kinek adtál kölcsön, vagy fordítva

…de természetesen bármi lehet jegyzet, amit fontosnak érzel (és kapcsolódnak a pénzügyeidhez).

Jegyzeteidet a  Kiegészítő funkciók/Jegyzetek menüben kezelheted.

Minden sorban találsz egy nagyító ikont is. Erre kattintva egy előnézetet kapsz rözgített jegyzetedről.

Új ikonra kattintva tudsz jegyzetet létrehozni, a leírás részben formázni is tudod a beírt szöveget.

Jegyzeteid az adatbázisban titkosítva tároljuk!

Végigolvastad? Kérd a jutalmad!

Tudtad, hogy nemcsak a szoftver használata közben, hanem a Tudásbázis cikkeinek elolvasásaival is gyűjtheted az aktivitás pontokat?

Kattints a gombra és Tiéd a jutalompont!